Re-Texture

re-texture
Textuur staat voor vorm, beweging, opbouw en aard.

En dat is nou net wat je ook binnen deze nieuwe collectie van DHC ziet terug komen.
De consument wil variëren qua stijlen .
Of het nou gaat om vormgeving, inrichting, kleding of haar, men zoekt altijd naar impulsen uit heden en verleden. Onderling worden deze stijlen met elkaar vermengd en zie : er ontstaat een nieuwe stijl.

Zo ook in de collectie RE-Texture.
Mooie coupes, klassieke en nieuwe kniptechnieken met elkaar vermengd ,en vooral intern veel softe lengtes in het haar zodat restyling vergemakkelijkt word. Haarstylen die dankzij de coupe en de juiste styling tools een nieuwe textuur krijgen ; RE-Texture.

re-texture
De basis van alle haarkleuren is koel van karakter. Denk hierbij aan koel bruin en koel koper.
Intern worden accenten gecreeërd  die zowel koel als warm zijn om meer karakter te geven aan de textuur van de coupe.
Finishing is erg belangrijk en zeker als je wilt restylen van stylish naar undone hair.
In deze collectie hebben wij als basis voor de finish serums en lichte stylingproducten gebruikt.

In de  RE-Texture hebben we juist voor texturiserende styling producten gekozen.

 

Re-Texture

Dutchhaircutters gaan ‘vreemd’

Dutchhaircutters gaan ‘vreemd’

Tja dat zal je wellicht verbazen zo’n koptekst bij een blog.

Maar met het ” vreemd” gaan word niet bedoeld wat je wellicht vermoed.
In dit geval is  het een heel leuke opdracht om onze kennis buiten de kappers branche te delen en aspecten te implementeren in een ander branche.

Dutchhaircutters gaan 'vreemd' Wilfred maakt een uitstapje naar de kleding / mode branche en geeft namens dutchhaircutters vier presentaties tijdens “business” seminars aan de deelnemers uit deze branche. Op vier locaties in Nederland geeft hij een presentatie over zijn ervaringen op management gebied, de vertaling van trends naar commercieel draagbare mode , kwaliteit, coaching en teamwork.

“het leuke is dat je de overeenkomsten tussen de verschillende branchen kan tonen en dat je wellicht anderen kan inspireren en motiveren door je ervaringen te delen”, aldus Wilfred.

 

voor meer info : In De Mode ?   http://indemode.nu/trends/de-mode-tour-2014

 Dutchhaircutters gaan ‘vreemd’

DHC on Tour

DHC ON TOUR

Met trots kunnen Wilfred en Richard terug kijken op een geslaagde en inspirerende 3 daagse tour door Nederland.
Tijdens deze tour werden in een vaktechnische workshop de iconen van de laatste DHC collectie Strong Elegance live on stage geknipt en gestyled. Daarnaast werden er ook nieuwe coupes en trends getoond voor volgend jaar.
DHC on Tour

 

Uitgangspuntvan DHC is dat coupes commercieel en draagbaar zijn  en door middel van klassieke en nieuwe technieken kun je dat perfect vertalen.
Hairstyling is een grote factor en juist daar ligt de kracht om extra’s uit de coupe te halen.
Technieken die wij als kapper kunnen uitvoeren en waardoor de consument weer naar de salon komt voor finishing.

 

 

De kleuringen werden vertaald naar streetfashion en life style.
In samenwerking met Frank van Haren van Goldwell Nederland heeft het  ‘’assist’’ team van DHC een diversiteit aan kleuren en technieken gecreeerd en getoond.

DHC on Tour01

Een geslaagde tour dus met veel inspiratie en fashion ……..word vervolgd…….

DHC on Tour

Dutchhaircutters spot nieuwe trends Salon International London

Dutchhaircutters spot nieuwe trends Salon International London.

Ook dit jaar zijn DHC weer in London bij Salon International geweest.
Het evenement is altijd toonaangevend en de creme de la creme van de kapperswereld is alom aanwezig om de laatste trends te spotten en te tonen.

Dutchhaircutters spot nieuwe trends Salon Interational London

Wat opviel was dat er weer veel techniek in de coupes gaat komen en strakke vormen in met name kort haar de toon zullen zetten. Haar waarbij de volumes geminimaliseerd zijn en opvallend kleurgebruik
Blondtinten vermengd met opvallende pastels en opvallende contrasten in kleur bij de brunettes .
Bij het langere haar is het veel rustiger qua kleur maar ook hier word volume geminimaliseerd door de tussenliggende lagen vlak te knippen
Bij een updo mag er juist wel met volume gewerkt worden en vooral natuurlijk los opgestoken haar is absoluut een trend die er aankomt.

 

Dutchhaircutters spot nieuwe trends Salon International London.

 

Dutchhaircutters bezoekt colorzoom 2013 Los Angeles

Dutchhaircutters bezoekt colorzoom 2013 Los Angeles.

Namens Goldwell en KMS California waren  Dutchhaircutters uitgenodigd om de internationale colorzoom trendcollectie bij te wonen.

De collectie genaamd REALLUSION kenmerkt zich met verrassende accenten.
Zowel in coupe als kleur word gespeeld met de gedachte van is iets echt of is het niet echt.
Verborgen accenten in coupe en verborgen accenten in kleur zullen de boventoon voeren.

Dutchhaircutters bezoekt colorzoom 2013 in Los Angeles

Qua modebeeld verder in Los Angeles is merkbaar dat wij in Europa toch veel meer up to date zijn met de laatste trends in coupes  en  een verfijnder gevoel voor mode hebben.
Europa is dan ook een belangrijke inspiratie bron voor de fashionistas .
Wat wel opvalt is het hoge niveau van haarkleuringen wat je ziet.
De gemiddelde vrouw heeft perfect  gekleurd en onderhouden haar in LA, en  daar zijn ze graag bereid ook geld aan uit te geven.

Dutchhaircutters bezoekt colorzoom 2013 Los Angeles

 

Hot News

De kogel is door de kerk!

Goldwell, KMS California en DHC hebben voor de aankomende twee jaar een exclusieve samenwerking en partnership beklonken.

Dutchhaircutters gaan wederom exclusief voor Goldwell en KMS California inspirerende educatie, shows en seminars verzorgen.

eertse blog foto